.

Träningär livet! Träning leder till en bättre självkänsla och ett sundare liv!

Kolhydrater

Kategori: Mina tips

Visste ni att..
Kolhydrater är lagrat i depåer i eran kropp.
Det är ganska lätt att tro att om man tränar massa så försvinner alla
kolhydrater. Men man kan aldrig bli av med dem helt. Kolhydrater är en
av anledningarna till att man går upp i vikt. Om man äter mer kolhydrater än
vad man gör av med så lagras det. Beroende på vilken sport man håller på med så behöver
kroppen olika mycket kolhydrater. Som jag tillexempel jag håller på med
Gymnastik som är en väldigt explosiv sport. Jag behöver inte trycka i mig en hel
talrik med pasta innan min träning, för jag kommer inte bränna alla kolhydrater.
En person som håller på med löpning behöver mer kolhydrater än en gymnast.
Eftersom en löpare springer och drar från kolhydrats frådet hela tiden den behöver även mycket
energi och det får man av kolhydrater.
Med detta inlägg så menar jag inte att man ska sluta äta kolhydrater helt eller
att man inte behöver dem. Jag äter kolhydrater men inte hur stora mängder som
helst, eftersom det finns i min kropp.

Kommentarer

  • Madde säger:

    Vilken fiin blogg sötis, väldigt kul att du bloggar om nåt du tkr om och tkr är intressant. Så sluta inte! ;) Im going to read it from top to bottom!!



    Kram sötis <3/ Madde

    2012-01-03 | 21:01:24
    Bloggadress: http://twosweetthings.blogg.se/

Kommentera inlägget här: