.

Träningär livet! Träning leder till en bättre självkänsla och ett sundare liv!

toplista

Kategori: Allmänt

Toplista av konditions träning
spinning
Jag sätter spinning på en första plats för att att det är otroligt roligt. Det är väldigt bra ben träning,
Man blir peppad av instruktörerna och musiken. Man bestämmer själv motståndet. Så känner
man att man orkar pressa sig mer en dag så höjer man bara motståndet.

Intervaller
Är roliga men kan vara otroligt jobbiga. Jag tycker att det är jätteroligt att stå längst ner för en
lång backe och veta att det kommer att bränna sönde ri rumpan och i hamstrings när jag springer upp.
Jag vet även att mitt hjärta kommer slå i 180 och att jag får återhämta mig på vägen ner.
grupp pass
Man blir peppad av instuktörerna. Musiken gör så att man
orkar och sedan så är det mysigt att det är så många personer samtidigt. Jag tycker även om att
köra pass för att det är massa olika övningar man gör så man varierar sig.

tabata pass
Jag tycker att tabata pass är otroligt jobbigt det är ingen snack om saken.
För er som inte veta vad tabata pass är så kan man förklara det. Det är när man  har fem
stycken olika övninagr man ska köra. Tex grodhopp,armhävningar,situps,rygglyft,höga knän.Det går ut på att man ska köra max hela tiden, man ska få upp pulsen. Man kör i kanske 30 sekunder per övningen. Vilket betyder att man kör i totalt 2,5 minuter. Sedan vilar man i 2 minuter och kör igen så gör man så kanske 5 gånger, jag lovar att ni är slut efter 3e omgången. Man kan ha många olika övningar eller färre övningar under längre tid. Man kan även göra detta i gymmet att man lägger ut olika stationer så går man runt. Men det viktigaste är att flåset kommer upp.
löpning
Löpning kommer sist för att jag tycker nog det är tråkigast. Jag vet att det är väldigt bra för
hjärtat och hela konditionstränings grejen. Men jag gilla rinte att springa, varje gång jag springer så längtar jag tills jag är hemma igen. Även om jag blir stolt över hur långt jag ahr sprungit så känns det så långtråkigt. Man kan ju göra den roligare genom att lägga in intervaller i mitten eller genom att lyssna på musik under löpslingan.
Sedan så är det jättesvårt att hitta motivation till att börja springa. Plus att man får kramp i vaderna.
Jag vet även att jag ahr så dålig kondis så det kommer vara jättejobbigt.

Men  tänk på att konditionsträning är bra för hjärtat Man lär
sig att få in mer syre in lungorna och hjärtats slag och minutvolym ökar.

Jag behöver mer kondis för jag orkar ingenting.




Kommentarer

  • Ämah säger:

    Jättenice inlägg! :)

    2012-01-02 | 10:51:53
  • Tommy B säger:

    Löpning blir roligare destomer du orkar, när man kan skutta fram en mil istället för att släpa skorna :)



    Slå ett mail dagen innan på fb så kan ja pusha dej :)

    Vanligt att man springer alltför fort och för långt

    2012-01-02 | 14:39:39

Kommentera inlägget här: